Kuinka ratkaista riitatilanteet kasinolla
Riitatilanteet kasinolla ovat ikävä osa uhkapelaamista netissä. Vaikka suurin osa kasinopelaajista ei koekaan ongelmia, niin pidä mielessäsi, että ne ovat täysin mahdollisia silloin, kun pelipaikaksi on valikoitunut lisensöimätön nettikasino, joista moni paljastuu nopeasti huijarikasinoiksi.
Teknologinen kehitys nettikasinoalalla on mahdollistanut sen, että yhä useammat pelaajat yhä useammista maista pääsevät pelaamaan yhä useampia pelejä. Jokainen pelaaja voi valita niiden joukosta omaan makuunsa ja kiinnostuksensa sopivimmat teemat. Kyse ei kuitenkaan ole pelkistä teemoista. Näissä peleissä vaihtuvat myös palkinnot, tehtävät, erikoistoiminnot, bonuspelit ja niin edespäin.
Viihdearvo nousee entisestään siksi, että näissä peleissä voi voittaa kertaheitolla todella suuria rahasummia Suuret summat johtavat myös suurin tunteisiin ja siihen, että laajeneva alalla tullaan varmasti jatkossakin näkemään riitatilanteita pelaajien ja kasinoiden välillä.
Jokaisella kasinopelillä on omat sääntönsä, voittoluokkansa ja toimintonsa, joista pelaajat pitävät. Osa pelaajista ymmärtää suhteellisen hyvin niihin liittyvän kielen eli jargonin, jossa käytetään sellaisia sanapareja kuin kasinobonusten kierrätysvaatimukset, talon etu ja niin edelleen. Monet aloittelevista pelaajista eivät kuitenkaan näitä ymmärrä, ja se vaikeuttaa bonussääntöjen ja -ehtojen sisäistämistä. Juuri tästä juontavat juurensa monet riitatilanteet nettikasinolla.
Kun puhutaan väärinkäsityksestä ja tietonpuutteesta, paras tapa ongelman selvittämiseksi on käydä mahdollisimman pian asiakaspalvelun juttusilla. Älä lunasta kasinobonusta tai edes avaa tiliä, jos jokin sääntöpykälä on epäselvä. Joskus pelaajat saattavat vihastua pienistä väärinymmärryksistä niin, että ne paisuvat suuriksi kasinoriidoiksi. Mekin haluamme kantaa kortemme kekoon ongelmien välttämiseksi, ja juuri siitä syystä loimme lukijoidemme avuksi tämän oppaan.
Näin vältät riitatilanteet kasinolla
Käsittelemme kahta eri aihetta: joko olet jo riidoissa kasinon kanssa ja haluat selvittää asian tai sitten haluat välttää mahdolliset riitatilanteet heti kättelyssä. Kaikkein helpoin tapa välttyä riitatilanteiden selvittämiseltä kun on välttää ne jo ennen niiden syntymistä.
Riitatilanteiden välttäminen kasinolla on täysin pelaajan vastuulla. Tee kotiläksysi hyvin, ennen kuin rekisteröidyt tai teet talletuksen suomalaiselle nettikasinolle. On olemassa monia kasinoarvostelusivustoja, kuten GambleGenie, joiden arvostelut ovat rehellisiä. Nämä sivustot auttavat pelaajia tarjoamalla valikoiman kasinobonuksia suomalaisille, kolikkopeliarvosteluja, asiakaspalvelutestejä ja paljon muuta.
Kun olet käynyt tutustumassa luotettavien kasinoiden valikoimaamme, voit punnita vaihtoehtojasi ja päättää, mikä nettikasino on sinulle paras.
Myös kasinon sääntöjen ja ehtojen lukeminen ennen niiden hyväksymistä ja talletuksen tekemistä on elintärkeä juttu. Tällä tavoin vältät ne huonot kasinot, joiden bonuskierrätyksen ehdot ovat kaukana ihanteellisesta. Kun olet hyväksynyt säännöt ja ehdot, sitovat ne sinua laillisesti, ja kaikki mahdolliset ongelmat ratkaistaan niiden perusteella.
Pidä mielessäsi, että kaikki kampanjat, kasinobonukset, kolikkopeliturnaukset ja muut tarjoukset, joihin voit tarttua, sisältävät omat sääntönsä ja ehtonsa. Ne ovat tässä tapauksessa etusijalla koko kasinon sääntöihin nähden.
Kuinka käsitellä riitoja kasinolla
Ota yhteyttä kasinon asiakaspalveluun
Ennen kuin lähdet suoraan käräjöimään, yritä ratkaista ongelmat ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Kannattaa käydä vielä kerran tutustumassa sääntöihin ja ehtoihin, ennen kuin lähdet asiakaspalvelutiimin juttusille.
Ota sitten yhteyttä asiakaspalveluun ja esitä heille ne sääntöpykälät, jotka riitatilanteeseesi liittyvät. Pyydä palautetta viestistäsi ja neuvoja siihen, kuinka tilanteessa olisi parasta edetä. Anna asiakaspalvelijalle kaikki ne tiedot, jotka tapaukseesi liittyvät, olivat ne sitten peliaikoja, rahansiirtohistoriaa tai mitä tahansa muuta tarpeellista.
Parhaat suomalaiset nettikasinot ovat tarkkoja maineensa suhteen, sillä niiden tavoitteena on paitsi hankkia uusia asiakkaita, myös säilyttää vanhat. Siksi ne pyrkivät aina ratkaisemaan riidat ja auttamaan pelaajaa mahdollisuuksiensa mukaan. Mikäli ratkaisu ei kuitenkaan sinua miellytä, siirry seuraavaan vaiheeseen.
Ota yhteyttä Malta Gaming Authorityyn tai eCograan
Jos et ole tyytyväinen ratkaisuun, voit tehdä valituksen kolmannelle osapuolelle, joka voi syventyä ongelmaan uudesta näkökulmasta. Tässä kohtaa on erittäin mukava tietää pelaavansa lisensöidyllä nettikasinolla, mielellään vielä MGA-kasinolla. Malta Gaming Authority on tunnettu siitä, että se auttaa pelaajia omilla lisenssikasinoillaan, joten ota rohkeasti yhteyttä. Saatavilal on myös muita riippumattomia tahoja, jotka voivat auttaa, kuten eCOGRA.
Tämänkaltaisten tapausten selvittäminen voi viedä kolmekin kuukautta siitä, kun valitsemasi taho ottaa yhteyttä kasinoon puolestasi. Aika vaihtelee tilanteen ja riidan monimutkaisuuden mukaan. Riidan selvittäminen MGA:n kautta on kuitenkin ensisijaisesti ilmaista.
Sinulla on vielä yksi vaihtoehto, jos et ole tyytyväinen tämänkään selvityksen tuomaan ratkaisuun.
Vie riita oikeuteen
Ennen kuin lähdet oikeusjuttusille, ota selvää siitä, minkä lain puitteissa kasinon haastat. Kasinoiden ja pelaajien riidat ovat varsinaisilla oikeusasteilla harvinaisia siksi, että säännöt ovat tavallisesti hyvin selvät sen suhteen, millaiseen sopimukseen asiakas on kasinolle rekisteröityessään suostunut.
On kuitenkin olemassa toinenkin mahdollisuus. Jos pelaat arvostetun uhkapelilisenssin hankkineella kasinolla, sitoutuu se lisenssiehdoissaan esimerkiksi avoimuuteen, reiluun peliin ja asiakkaiden rehelliseen kohteluun. Tämä tarkoittaa monia asioita, joista yksi on pelaajien riitatilanteiden käsittely oikeudenmukaisesti. Toisaalta avoimuus on sitä, että pelaajille yritetään oikeasti kertoa, millaiset esimerkiksi kasinon bonussäännöt ovat.
Tässä muutamia arvostettuja tahoja, jotka voivat ratkaista riitatilanteesi nettikasinolla:
Malta Gaming Authorityn valituslomake:
Email: info@cedr .com
Email: info@ecogra.org